söndag 11 januari 2009

En söndag full av socker och andra onyttigheter..

Hej kära vänner, denna söndag har vart i sockrets tecken..
Mitt horoskop för idag lär ha varit "Dina planer på att få bort julhullet va dömda redan från början. Denna söndag kommer att fresta dig med de allra sötaste och godaste kakor och bakverk."
Och bakvärk, det är just det jag kommer att får imon när allting ska ut.
Men iaf.. Dagen började med att jag tog mig två rostade mackor med nutella. Sedan efter lunchen så hoppade jag faktiskt efterrätten men jag gick till rummet och åt lite godis och chips istället.
Klockan två skulle vi åka hem till Malin som firade sin födelsedag idag. Vi, inte helt oväntat, kom iväg vid halv tre istället men det gjorde inte så mycket för det fanns fika kvar hos Malin när vi kom dit. Och vilket fika, det va chokladbollar, bullar, chokladkaka, kladdkaka, kexchokladbitar, chokladrutor, kakor med smarties i och jag har säkert glömt nån. Och man vill ju inte va oartig så man åt av allt. Och några tog man fler av. När vi kom hem från Malin tog jag mig två mackor till med nutella och lite mer godis. Sen gick vi och sa hej till Karin som kommit tillbaka till skolan och så spelade vi lite Mexican train hos Hanna och sen tog vi en bastu.. Efter Bastun gick jag och Matilda och sa hej till Anna som kom på kvällen och sen gick vi och tog två mackor med nutella. Och nu ligger jag i min säng och tömmer godisskålen..
Så jaa, detta har sannerligen vart en sockrets och onyttigheternas dag.. Men det är gott :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, lät som att du sockerchockar kroppen lite! Men socker kanske ger den fart, och sen tar du tag i julhullet och hela den biten :)

Anonym sa...

Åååå godis...vad sockersugen jag blev nu! :)

Anonym sa...

Detta är sånt som en mor inte vill läsa :)