onsdag 3 december 2008

2 kg brända mandlar

Idag har vi jobbat inför julmarknaden och det ska vi göra både imon och på fredag också och på lördag är den stora dagen. Mellan 14 och 19 är ni välkomna :)
Jag är med i lanthandelsgruppen där vi bakar bröd, lussekatter, mjuka kakor och kokar kola. Och idag har jag gjort min specialitet, brända mandlar :) Mellan 13.30 och 17.00 brände jag dessa mandlar och kom upp i den totala vikten 2 kg brända mandlar..
Vi va ruskigt produktiva idag.. Bra jobbat gruppen :)
Imon ska jag nog satsa på mjuka kakor eller kanske en limpa av något slag.. Inte tusan gör jag fler brända mandlar iaf.. Fast på lördag ska jag göra mer, då kan ni få se mig bränna mandlar live i kungsflygeln. Ska har mitt eget lilla hörn där inne där jag står och bränner och säljer.. Hoppas jag får någon som står med mig annars kan det bli sjukt stressigt. Och kolor tänker jag inte heller göra imon. Om ni läser ett tidigare inlägg så kommer ni förstå varför.. ;)
Fast det va väldans trevligt att baka idag :) Hela gruppen va i kungsflygeln och bakade, sjöng och en och annan dans visades upp :) Mer sånt :)
Misstänker dock att man kommer bli ganska rund om magen efter dessa dagar.. Man provsmakar ju allt ;) Och vi fikar och äter känns det som..

En dag kan se ut såhär:
07.30 - 08.10 Frukost
08.10 - 08.30 Andrum
08.30 - 10.00 Baka och smaka
10.00 - 10. 30 Fika
10.30 - 12.50 Baka och smaka
12.50 - 13.40 Lunch
13.40 - 15.00 Baka och smaka
15.00 - 15.30 Fika
15.30 - 17.00 Baka och smaka
17.00 - 17.40 Middag
17.40 - 20.00 Baka och smaka
20.00 - ??.?? Baka och smaka tills man känner sig nöjd.

Man får såklart gå tidigare om man behöver eller om man inte orkar mer..
Men det va ungefär nåt sånt vi körde idag..
Nu är det dags att sova :)
Natti natti :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan komma och smaka så behöver ni inte smaka allt! ;) Vi kanske kommer och spanar in "brända mandel gubben" på lördag då!

Anonym sa...

Ja, brända mandlar är ju smaskens! Ska se om vi kan åka oxå! :) Hehe, tur att ni inte bara bakar och smakar, utan att ni har fika emellanåt också! :)