onsdag 17 december 2008

Spännande..

är det minsta man kan säga om årets julkalender.. Det är så spännande att man vill se resten av avsnitten med en gång.. Dom har verkligen lyckats med julkalendern i år.. Har tyckt att dom tappat mycket i kvalitet de senaste åren men årets är en riktig pärla. Om ni har missat denna ljusglimt i den annars så mörka morgonen så tycker jag ni ska kika på avsnitten här


Idag har det inte hänt så jättemycket spännande. Det va lite pepparkaksbak nu ikväll.. Jag, Matilda och Isac lät fantasin flöda över en pepparkaksdeg och våra skapelser varierande i alla möjliga och omöjliga former och storlekar. Och inte smakade det så vidare bra heller.. Men vi hade roligt :)
Nu ska jag läsa lite i den bok som jag just nu läser; Húrins barn av J.R.R Tolkien.
En mycket bra bok som Tolkien började skriva på redan 1918 och som han höll på med ända tills han dog 1973. Den blev aldrig publicerad och ansågs vara ett oavslutat verk men nu, 90 år efter att han började skriva på den har hans son Christopher Tolkien sammanställt en fullständig berättelse utifrån hans fars manusversioner.
Än så länge håller den hög klass och är mycket läsvärd.
Jag läser nästan enbart fantasy och har ni några bra tips så dela gärna med er :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du läst Katharine Kerr's serie om Landet Deverry? Annars måste du låna den av oss, den är kanonbra! Vi har de första 8 böckerna i serien iaf! Kram!

Erik sa...

Då har jag nåt att göra under lovet :D haha..

Anonym sa...

Hello lillebror.
Mailat dig om julklappar.. skriver inte mer här för en nyfiken syster kanske läser :)