söndag 14 december 2008

En helg med lucia, hockey och systervisit..

Hej alla glada bagarebarn :)
Detta har vart en väldigt trevlig helg måste jag säga. Den började med att klockan ringde vid 06.50, då va det till att stiga upp och äta en tidig och snabb frukost för jag skulle vara med i skolans luciatåg. Det var ett mycket fint luciatåg och det kändes bra. Om man läser tidigare inlägg så kan man läsa att jag vart lite orolig för hur det skulle gå men all oro var som bortblåst torsdag kväll efter genrepet :) En grej som va lite tråkig va att vi killar skulle tända varsitt tomtebloss under "Nu tändas tusen juleljus". I tredje versen skulle vi tända det men det blev nåt missförstånd för när Isac i slutet av andra versen stod och armbågade mig lite lätt och vi gjorde oss klara så kollade jag mig runt bland killarna och jag såg att ingen annan gjorde sig redo. "Fegisar" tänkte jag men då visade det sig att dom fått för sig att det va i fjärde versen vi skulle tända, den tredje som vi sjöng för första versen va ett solo. Så dom stod klara och väntade på mig. Eller nåt sånt iaf.. Fel blev det iaf.. ;) Men det blev ett väldigt fint luciatåg ändå :) Och grejen med tomteblossen va att ingen annan i tåget visste nåt så det skulle bli en liten kupp..
Sen tågade vi ut och serverade luciafika i oasen :)











På lördagen så åkte jag och Matilda in till Göteborg för att se när Frölunda Indians tog emot Skellefteå AIK i Scandinavium :) Det va en otroligt spännande match.. Frölunda höll en hård press under hela första perioden och under större delen av andra. Men i tredje vände det och Skellefteå började trycka tillbaka.. Frölunda hade ett bortdömt mål och med tolv minuter kvar så petade Skellefteå in 0-1.. Och när det va tre minuter kvar så tog Frölunda ut målvakten för att få in en sjätte utespelare och då passade Skellefteå på att spika matchen med 0-2 i öppen kasse.. :) Otroligt rolig match att kolla på :)

Efter matchen tog jag och Matilda oss hem till hennes syster Emelie och hennes man Joakim. Där bjöds det på lasagne (jättegod) och så kollade vi lucian på tv. Det va väldans trevligt :) Efter maten och kaffet så tog vi bilen in till staden för att titta på NK's julskyltning. Den va ganska maffig. Måste va ett jättejobb att pilla allt det där. Får ni chansen tycker jag verkligen ni ska gå förbi och titta :)
Sen sa vi hejdå och tog pendeln hemåt mot Alingsås.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, NKs julskyltning är finfin! Kul att totta på alla detaljer, är nog ganska pilligt att få ihop det! Nu ska vi in till stan, och sen Liseberg!

Anonym sa...

Mysig helg ni haft! Kanske skulle ta en tur till storstaden och titta på julskyltningen :) Kram!