måndag 8 december 2008

En måndag inte som alla andra..

Det finns många orsaker som gör att denna måndag är speciell..
Först och främst kan va att det inte va någon riktig skoldag idag. Vi städade skolan efter julmarknaden och alla hjälptes åt.. eller kanske inte.. Jag höll väl ut till tolv ungefär, sen flydde jag fältet. Men jag va inte den förste att ge upp. Innan jag försvann så hade det försvunnit desto fler.
Dagen började iaf med en titt på julkalendern i "Sunkis". Elevernas egna lilla tv-rum som inte är sådär jättefräscht. Sen gick man och käka frulle och därefter va det utförsäljning av loppmarknaden. Det som inte hade sålts på julmarknaden fick vi nu tillfälle att inhandla. Man tog en papperskasse och fyllde den och betalade bara 30 kronor. Jag shoppade en gammal skrivmaskin (ascool), tyvärr fungerade den inte dock men iaf :) sen köpte jag en svart skjorta, en gammal andaktsbok (jättegammal) och en videofilm, nån dålig b-film, precis som jag vill ha det:)
Sen städade vi.

På efter middagen va det dags för luciaövning.. Man undrar lite hur det kommer att gå när det väl är dags. På fredag vandrar vi in i aulan med våra ljus och kristallklara stämmor och vi kan inte låtarna utan text, vi kan inte våra stämmor och det råder allmän förvirring känns det som. Men det kommer nog bli bra, bara vi övar mer än vad vi hittills gjort.

Ajustdetja, jag va så inspirerad av städningen på skolan att jag gick hem och skurade rent mitt och Jonathans badrum. Det blev som nytt, jag va tokambitiös och körde med rengöringsmedel av alla slag och 2 olika trasor, en svamp och en borste.. Sen hade jag roligt i 1 timme ungefär.. Och inte nöjde jag mig med badrummet inte, jag gick lös på mitt eget rum också.. Så nu ska jag nana i ett nystädat rum, känner knappt igen mig. :)

Nu ikväll har jag spelat volleyboll, gick väl ganska hyffsat och efter det en sväng till "Sunkis" igen för att joina Matilda, Elin och Klara framför Cobra som slutade typ fem minuter efter att jag kom men jag hann förstå att programmet handlade om bröst. Det va nån konstnär som bara fokuserade på bröst. Hattar, skålar, bakformar, alla möjliga saker hade hon gjort och allt hade formen av "tissar" som jag har fått lära mig att det heter.
Nu är det dags att sova.
Ha det kalas.
God natt.
Zzz...

2 kommentarer:

Anonym sa...

*chockad* Kan du städa?! Hehe... då kan ju vi komma och hälsa på dig nu då ;)

Anonym sa...

Instämmer med föregående skribent - sitter med hakan vid fötterna och läser detta inlägg......