söndag 28 december 2008

En bra jul :)

Kände att det va dags att uppdatera bloggen lite och uppdatera vad som har hänt under mitt lov.. Vi kan börja med julafton..
Det va en mysig julafton med hela familjen samlad. Det va jag, mamma, pappa, syster elin med fästman andreas, syster karin med fästman jens och bebis linnea, det va bror micke med fru nathalie.. Sen va mina faddrar med sina två barn där, andreas föräldrar och inger och molle. Tror inte jag har glömt nån nu..
Klockan ett kom alla hem till oss.. och vid två typ dukades julbordet upp :) Det va fint :) Köttbullar, potatis, prinskorv och burna bönor utgjorde basen på min jultallrik :)
Sen klockan tre så kollade vi på kalle, inte så jättekul men ett måste på julafton.. Det va nog linnea som uppskattade det mest :) Fast hon tittade mest runt på alla andra och alla andra tittade på henne så det va nog ingen som egentligen såg när pluto jagade piff och puff i granen.
Efter Kalle så delade vi ut julklappar och öppnade dessa.. Denna procedur tog hela 2,5 timme.. helt sjukt lång tid.
Jag fick:
Pengar
2 ölburkar
3 böcker, Ok amen, Morgondagens gud (eller nåt sånt) och Koranen
1 bok med alla batmanserier från 1976-1997 som en viss tecknare hade gjort.
Tågbiljett till skellefteå
Duschtvål
Batman - The dark knight
Ett uppläggningsset för tacos
Ett halsband
En t-shirt..
Det va nog allt tror jag..
Sen på kvällen åt vi risalamalta och körde julklapssleken och sen åkte alla hem..

Juldagen:
Syskonen träffades hemma hos Elin och Andreas för att spela lite buzz. Jag och Jens vann första rundan. Sen tror jag Micke dominerade resten av rundorna.. Men han är ju äldst också..
Sen satt vi och kollade ultimate fighting resten av kvällen.. Det va lite sjukt..
Dom slog varann blodiga och vi sitter och typ "Det är ju helt stört", "Hur kan man kolla på sånt här" och i slutet så satt vi och va jätteinne i matcherna och bedömde hur "snygga" sparkarna och slagen va och kommenterade matcherna.. Det hela slutade med att Andreas och Micke blev lite för taggade och började brottas på golvet.. Jag har filmbevis som kommer läggas upp här senare :)

Resten av lovet hittills har jag spenderat i sängen :) mycket skönt :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Så synd att vi missade Andreas o Mickes fight :) Kul med uppdatering! Kramar!

Anonym sa...

Linnéa somnade väl under Kalle... tror nog lillebror uppskattade Kalle mest ;)

ja, ultimate fighting var ju lite underligt, men kul att se Andy o Micke fightas! :)