söndag 7 december 2008

Dagen efter..

julmarknaden kommer nog bli en ganska slö dag.. Man är rätt så trött. Fast det va väldigt roligt igår och det gick väldigt bra :) Resultatet av insamlingen kommer att hållas hemligt fram till julfesten som är den 18:e men jag snackade med Bertil igår och han sa att det hade gått väldigt bra :)
Vi i lanthandeln sålde nog slut allt tror jag.. Mina mandlar gick åt som smör iaf :)
Efter 2 timmar hade jag bara 6 strutar kvar som va borta när jag sen kom tillbaka efter min rast :) Känns bra :)
Innan julmarknaden så hade vi elever sålt lotter i ett reselotteri till vänner och familj och första resan va en resecheck på 15.000 kronor.. Det är ganska mycket pengar.
Och den som vinner är vår lärare och linjeföreståndare Jonathan. Man blir ju lite småbitter.. ;) Fast när han gick fram till Åsa, hans fru, med resechecken sa han "För de här pengarna ska jag och Erik Axell åka till sydafrika och kolla på fotbolls-vm"..
Inte för att jag tror på honom men jag ska allt låta honom komma ihåg att han sagt det :) haha..

Idag ska jag och Matilda åka hem till syster Elin på födelsedagskalas :)
Grattis grattis syster :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför skriver du smile-isar hela tiden?

Anonym sa...

VA!?
det var ju jag som föreslog Sydafrika!
jonatan menar alltså att han skulle svika mig, trots att det var min idé. inte bra...
får ta itu med det på nåt sätt.
tycker vi dumpar jonatan så åker du och jag eckan. kung va?

Erik sa...

Det låter bra Krickan :)

Och till Anonym: Varför inte? :P

Anonym sa...

Jag skulle ju ha vunnit *suck* Men kul för dig att få åka på fotbolls VM! ;) Kram

Anonym sa...

Tack, tack! Kul att ni kom båda två igår! =)

Första pris var ju tänkt till mig egetnligen, det måste blivit fel i lottningen?!


Kram kram