måndag 15 december 2008

Snart jullov.. :/

På fredag så slutar vi för den här terminen och jag vet inte riktigt hur jag känner inför det.. Vad ska jag hitta på när jag väl är hemma? Senaste lovet hände inte mycket.. Satt mest hemma hos mamma och pappa och gjorde ingenting.. De vänner jag umgås med finns ju på skolan. Känns som jag sorgligt nog har glidit ifrån och försummat de flesta av mina vänner där hemma sen jag började på Hjälmared. Fastän det bara är 4-5 km in till Alingsås så håller man inte kontakten.. Varför blir det så? Lite kan det nog vara för att man går här på skolan ett år och då vill man knyta så hårda band som möjligt med de människor som finns här.. Och så kan det vara så att man tar för givet att de vänner man hade hemma fortfarande finns där när man kommer tillbaka även om man inte har hållit kontakten så bra. Fast undrar om man kan ta det för givet egentligen?
Och de vänner där hemma som jag umgås med jobbar hela dagarna när jag är hemma på loven eller så bor dom för långt bort för att jag ska ha råd att åka och hälsa på. Helgerna finns ju alltid men då lockar ju Hotellet eller andra ställen som kostar pengar. Och denna fattiga student har varken pengarna eller suget på att gå ut.. Men ska man då hålla inne med osuget och gå ändå bara för att träffa sina vänner? Är det värt det? Jag tror inte det.. Jag sitter nog hellre hemma istället för att gå ut och svänga de lurviga.. Kanske inte har roligare hemma men går jag ut kommer jag bara störa mig på alla dryga människor.
Ibland kan det vara skönt att vara ensam men efter ett tag är det så tråkigt så man inte vet vart man ska ta vägen.

Men visst, det ska bli kul att fira jul och nyår och att få vara med familjen men jag kommer ju inte att vara med de vänner som jag har omkring mig nu. Dessa härliga, glada, snälla och goa vänner jag lärt känna här på internatet :) Kommer att sakna er.. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du får alltid komma och umgås med oss! Fast kanske inte så kul att hänga med syrran ;) De vänner som finns kvar även om man inte har hållt kontakten så bra är de som betyder nåt! Trösta dig med att loven alltid är över fortare än kvickt! Nyår kan du säkert vara med oss om du vill! Kramar!!

Anonym sa...

Du får slå en pling en dag så kan vi ta en fika :)

Anonym sa...

Meeen, du ska ju se framemot jullovet, inte tvärtom :)
Tror du kommer få en mysig tid!
Passa på att njut medan du slipper oss ett tag för snabbt kommer lovet vara över ;)

Anonym sa...

Jag säger som Karin, de vänner som inte bryr sig om att du inte har hört av dig är de vänner som verkligen betyder något :)