lördag 29 november 2008

Ett dygn med bibelbabesen..

Jag är nu hemkommen efter att ha tillbringat
ett dygn i Göteborg med bibelbabesen..
Börjar nästan känna mig som en i gänget nu ;)
Jag, Karin, Clara, Elin och Matilda åkte bil
medan Malin och Anna tog tåget..
Smart val, Malin och Anna.
Vi hamnade i värsta bilkön, inget visste riktigt vägen
(tack gud för att min pappa ibland kör taxi i gbg!)
och vi hade någon nära-döden upplevelse på vägen dit
men till slut kom vi fram, hela och rena..
Karin gjorde ett strålande jobb som chaufför..
Inte ens den annars så utmanande korsvägen var ett problem
för vår egen rally-Kalle.
Sen bar det iväg i mörkret mot nöjesfältet
där bodarna stod uppradade likt soldater längs gatorna,
fyllda med allt från Sill i alla dess smaker till
Erik Mellgrens färsksnus.. fint va det :)
Där gick vi bland alla andra besökare och
längtade efter snö och julafton..
Jag och Matilda avslutade lisebergsbesöket med
att åka lite skridskor på isbanan :)mysigt :)
Efter liseberg gick till Karins farmors? mormors? lägenhet
och kvällsfikade :)Det va glögg och vörtbröd, clementiner
och honungsmelon :) Och en massa skitsnack såklart ;)
Kvällen va som en bal på slottet, alldeles.. alldeles.. underbar :)
Tack tjejor för en mycket trevlig och mysig kväll :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en jättemysig kväll! Är glad att jag inte körde, hua!! Kram!

Anonym sa...

Hehe, göteborgstrafiken är en utmaning! =) Ni åt väl inte vårtbröd ;) jag tycker det lät skumt.. men vörtbröd är gott! :) hehe....

Anonym sa...

Du har fått en utmärkelse i vår blogg! :)

Anonym sa...

Du har fått en utmärkelse i min blogg också! :)