fredag 28 november 2008

Snart ska vi fira jul...

på Liseberg :) Idag åker jag och bibelbabesen in till Göteborg för att delta i det stora julfirandet på liseberg. Där kommer vi gå omkring bland brända mandlar och kanintomtar och mysa. Hoppas tomten är där så jag kan överlämna min önskelista.. Vill verkligen ha en ny cykel ;)
Har vart en vanlig dag på skolan idag, vi började med NT på morgonen med Andreas.. Lika intressant och insiktsgivande som vanligt.. Fast dagen började iofs med Adventsfirande på morgonen.. Det va mysigt :) Några lärare hade satt ihop en liten kör och kapellet va nästan fullsatt.. Stämning :)



Sen hade vi ingen kommunikation idag med Bertil så då satt jag och försökte spela lite gitarr istället.. TIll lunch idag fick vi köttfärslimpa.. Den va god :) Och efter lunchen tillbaka i klassrummet där Ellen väntade på oss. I ämnet kropp och hälsa gick vi igenom varför man ska motionera, lite fysiska och mentala effekter av träning och sånt där.. Sånt som jag läste i ett helt år innan.. Allt är som bortblåst.. Eller njaa, inte allt.. Men det är värt att repetera :) Vi drar oss mot Göteborg efter middagen.. Ska åka bil med Karin.. Kan bli spännande.. ;)Så detta är nog dagens enda uppdatering.. Imon får ni läsa om hur det var att vara med om julfirandet på Liseberg..

Inga kommentarer: